آموزش ZYNQ بخش سوم (Definition File) - Taksun
گروه صنعتی تکسان
FPGA,ZYNQ,SoC,VIVADO,VHDL,HLS,System Generator, ISE,XILINX,ARM,STM32, آموزش، طراحی، الکترونیک، ساخت، مشاوره
1636
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1636,single-format-standard,locale-fa-ir,mkd-core-1.1,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,woocommerce_installed,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.4,vc_responsive
 

آموزش ZYNQ بخش سوم (Definition File)

۴- Definition file

۴-۱- تعریف

با توجه به پیچیدگی زیاد SoC و برد های SOM، باید پارامتر‌های زیادی برای این تراشه‌ها مطابق سخت افزار تنظیم شود. در نرم افزار VIVADO قادر هستیم با کمک کد نویسی و Defecation Board این تنظیمات را به عنوان پیش فرض در زمان ایجاد پروژه اعمال کنیم.

این تنظیمات شامل تنظیمات اتصالات سخت‌افزاری نظیر پایه‌های کلاک، تنظیمات رجیسترها و … ،میزان فرکانس کریستال، PLL های پردازنده RAM و …، تنظیمات تمام ابزارهای جانبی مانند شبکه، UART، تنظیمات حافظه های بوت مانند NAND، QSPI، Micro SD و .. است. یکی از مهم ترین تنظیماتی که در Defecation Board وجود دارد، پارامتر های مربوط به DDR3 و اتصالات جانبی است که در صورت اشتباه بودن ممکن است به تراشه یا لوازم جانبی صدمه وارد شود.

انجام تنظیمات به صورتی دستی ممکن است بسیار زمان بر ، پیچیده و نیازمند به دانش زیاد باشد. به این دلیل شرکت‌های سازنده SOM و SBC این تنظیمات را در Defecation Board ارائه می‌دهند تا کاربر به راحتی بتواند بر اساس آن پروژه‌ای در محیط VIVADO بسازد. برای برد ZB-ZYNQ نیز این فایل توسط گروه Taksun آماده شده است.

۴-۲- نصب Definition file برای ZB-ZYNQ در VIVADO

در CD همراه برد یا در وب سایت تکسان می توانید فایل Definition board را دانلود کنید.

در CD و در پوشه definition file چند فایل ZIP وجود دارد که می توانید متناسب با تراشه به کار رفته در برد خود، آن‌ها را روی کامپیوتر خود کپی کرده و از حالت فشرده خارج نمایید؛ مانند شکل زیر. برای مثال در برد هایی که تراشه آنها xc7z020 است از Definition file با نام Def-board-7z010-v1.zip استفاده کنید.

شکل ۱۰ – فایل definition

سپس فولدر محتویات آن با نام Boards را کپی ودر محل نصب VIVADO در آدرس زیر Paste کنید.

D:\Xilinx16.3\Vivado\2016.3\data

دقت کنید قسمت اول آدرس که با رنگ قرمز مشخص شده ، بستگی به محل نصب نرم افزار VIVADO در کامپیوتر خود دارد و ممکن است متفاوت باشد. بعد از Paste مانند شکل زیر پیغامی برای Replace نمایش داده می شود، آن را تایید کرده تا داده ها Merge شوند. نصب definition file به اتمام رسیده است.

شکل ۱۱- کپی کردن فایل definition

بدون ديدگاه

نظر بدهید