Vitis Vision Library - Taksun
گروه صنعتی تکسان
FPGA,ZYNQ,SoC,VIVADO,VHDL,HLS,System Generator, ISE,XILINX,ARM,STM32, آموزش، طراحی، الکترونیک، ساخت، مشاوره
1526
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1526,single-format-standard,locale-fa-ir,mkd-core-1.1,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,woocommerce_installed,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.4,vc_responsive
 

Vitis Vision Library

پردازش Vision از Edge تا Cloud

برنامه ها به طور فزاینده ای راه حل های موثری را می طلبند که به ان ها قدرت و انعطاف پذیری مناسبی برای پردازش گستره بزرگی از Frame، resolution و الزامات Adaptable throughput (1080p60 تا ۸K60) بدهند. ترکیب معماری AMD همراه با انعطاف پذیری Vitis™ Vision Library راه حل ایده آلی را برای برآوردن نیازهای vision system شما، هم در Edge و هم در Data center ارائه می دهد.


مزایای بکارگیری Vitis Vision Library

برآورده شدن نیاز های نرم افزاری

Computer vision و پردازش تصویر، امروزه در طیف گسترده ای از کاربرد ها مانند تصویر برداری پزشکی، ADAS(برنامه دستیار رانندگی)، روباتیک، IIoT(اینترنت اشیاء صنعتی)، دوربین های مدار بسته و خدمات پخش ویدیو بکار می آیند و همچنین بخش مهمی از پردازش تصویر pipeline مبتنی بر هوش مصنوعی را بر عهده دارند.

 

کاهش پیچیدگی سیستم

ماهیت محاسباتی مناسب پلتفرم‌های AMD، دامنه ی وسیعی از عملکرد های پردازش تصویر را فعال می کند تا در pipeline های ویدیو در یک دستگاه ادغام شوند. این عمل بدون نیاز به fixed-feature ASICs یا دستگاه های Image sensor processing با قابلیت های پردازشی ثابت انجام می شود که باعث بهینه بودن و سهولت در استفاده از این تکنولوژی می شود.

قابلیت بهینه سازی سخت افزار

پلتفرم های انعطاف پذیر AMD امکان اتصال و استفاده مجدد از طرح های سیستمی را فراهم می کند که می تواند به راحتی به روز شود تا استاندارد ها برنامه ها جدید پیرامون رابط های دیجیتال برای حسگر های تصویر مانند MIPI، SLVS-EC، GigE، GMSL و بسیاری دیگر را برآورده کنند. این می تواند با کاهش خطرات ناشی از تغییر استانداردها و سرعت بخشیدن به چرخه های ارتقاء محصول پس ازانتشار استانداردهای جدید، زمان ورود شما به بازار را برای راه اندازی اولیه به طور قابل توجهی کاهش دهد.

فعال سازی Field Reconfiguration

ماهیت ایمن و قابل برنامه نویسی پلتفرم های AMD به توسعه سیستم هایی که می توانند به راحتی به روز شوند و ویژگی های پیشرفته و قابلیت های پردازش تصویر را ارائه دهند کمک می کند. استفاده ترکیبی از عملکردهای Vitis Vision Library می تواند سیستم شما را قادر سازد تا به راحتی برای رفع نیازهای آینده ارتقا یابد. Vitis Vision Library شما را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی پردازش تصویر و شتاب دهنده های بینایی ماشین را بر روی پلتفرم های AMD توسعه و استقرار دهید و در عین حال در سطح بالا به کار خود ادامه دهید.

ویژگی های کلیدی Library Vitis Vision

عملکرد بهینه شده

عملکردهای بهینه شده، از جمله تبدیل رنگ و bit-depth، عملیات حسابی pixel، تبدیل هندسی، آمار، فیلترها، تشخیص ویژگی و طبقه ‌بندی‌ کننده و بازسازی سه بعدی با استفاده از این تکنولوژی امکان پذیر است.

Multi-Channel Streaming

پشتیبانی بومی برای پردازش تصویر رنگی و پشتیبانی از جریان چند کاناله امکان پذیر است.

انتقال داده موثر

مدیریت کارآمد Data Movement بین حافظه داخلی یا خارجی برای بهترین عملکرد.

Benchmark ها و ابزار کمکی طراحی

دسترسی سریع به نیازهای محاسباتی Vision Pipeline و کمک به بهینه سازی انتخاب Device

Throughput بالا

پارامترهای تابع امکان پردازش چندین pixel/clock را برای برآوردن نیازها فراهم می کند.

Performance کتابخانه Vitis Vision

کتابخانه های Vitis Vision میتوانند منابع مختلف دستگاه ‌های AMD را بکار بگیرند تا عملکرد و ویژگی‌ های Throughput را بهینه کنند و نیازهای پردازش را برآورده کنند.Logic قابل برنامه‌ نویسی یا موتور های هوش مصنوعی را می ‌توان در دستگاه ‌های Versal به منظور دستیابی به Throughput مورد نیاز و همچنین بسته به نیازهای برنامه و محدودیت ‌های طراحی مورد استفاده قرار داد.

روش طراحی Vitis Vision

کتابخانه Vitis Vision را می توان برای ساخت برنامه های کاربردی در Vitis HLS استفاده کرد. روش طراحی Vitis که به طراحان کمک می کند تا تصمیمات کلیدی در مورد معماری سیستم بگیرند، همچنین می تواند به تعیین عواملی مانند اینکه چه برنامه هایی باید با Processing kernels طراحی شوند، چقدر Parallelism نیاز است و چگونه باید برای Programmable logic طراحی شود تا در پروژه بعدی شما در بینایی ماشین یا پردازش تصویری مورد استفاده قرار گیرد. برای جزئیات بیشتر در مورد مراحل مربوط به این Workflow، به روش طراحی Vitis مراجعه کنید.

طراحی Vitis Vision AIE (AI Engine)

متدولوژی طراحی Vitis Vision AIE به طراحان کمک می کند تا از توابع کتابخانه Vitis Vision AIE با هدف قرار دادن پلتفرم های Versal ACAP (شتاب محاسباتی تطبیقی) استفاده کنند. این شامل ایجاد نمودارهای جریان داده تطبیقی (ADF)، راه اندازی پلتفرم های مجازی و نوشتن کد host مربوطه است.

بدون ديدگاه

نظر بدهید